- DSO Mikroregion Krnovsko vyhlašuje výběrové řízení na obsazení pracovní poziceManažer/manažerka Mikroregionu Krnovsko Kvalifikační požadavky:
- SŠ vzdělání s maturitou; vzdělání v oblasti všeobecného zaměření (gymnázium), ekonomického zaměření, cestovního ruchu nebo regionální rozvoje výhodou
- zkušenost s dotačními tituly (krajské, národní, evropské) výhodou
- obecná znalost problematiky území mikroregionu Krnovsko,
- znalost MS Office,
- komunikativnost, flexibilita, schopnost pracovat pod tlakem a organizační schopnosti,
- ochotu dále se vzdělávat.
- řízení a organizace činností spojených s chodem svazku; další administrativní činnosti dle potřeb vedení svazku; organizace valných hromad a setkání starostů, příprava a realizace projektů mikroregionu
- poskytování poradenství a konzultací členským obcím v oblasti dotačního managementu a veřejných zakázek; příprava a realizace projektů včetně jejich monitoringu a evaluace; příprava a realizace veřejných zakázek mimo režim zákona,
- zajišťování propagace mikroregionu – správa webových a facebookových stránek mikroregionu
- pomoc při organizaci kulturních akcí mikroregionu – Hry bez hranic Mikroregionu Krnovsko.
- zajímavá, tvůrčí a dynamická práce,
- pracoviště v Krnově, možnost dohody o pružné pracovní době a home-office,
- základní finanční ohodnocení dohodou + osobní ohodnocení, jehož výše se bude odvíjet dle počtu úspěšně podaných a zrealizovaných projektů,
- práce na 1,0 úvazek,
- pracovní pozice na dobu neurčitou,
- nástup od 11. 2023, případně dle dohody.
Martin Korduliak předseda dobrovolného svazku
- Rozhodnutí o výjimce dle § 43 odst. 1 zákona č. 114/1992 Sb. – „Povolení výjimky ze zákazu použití chemického posypu“ na území CHKO Jeseníky, v rámci zimní údržby silnic v okrese Bruntál, a to na období v letech 2023/2024 a 2025/2026.AOPK ČR – RP Olomoucko oddělení SPRÁVA CHKO JESENÍKY Šumperská 93 790 01 Jeseník tel.: 607 236 592 ID DS: hwzdyhr e-mail: jeseniky@nature.cz www.olomoucko.nature.cz NAŠE ČÍSLO JEDNACÍ: SR/0148/OM/2023 – 5 VYŘIZUJE: Miloš Vlček DATUM: 19. září 2023 Rozhodnutí o výjimce dle § 43 odst. 1 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny v platném znění (dále jen „zákon“) ze zákazu provádět chemický posyp cest dle § 26 odst. 1 písm. h) zákona na území CHKO Jeseníky „Povolení výjimky ze zákazu použití chemického posypu“ na území CHKO Jeseníky, v rámci zimní údržby silnic v okrese Bruntál, a to na období v letech 2023/2024 a 2025/2026. Rozhodnutí ke stažení zde.
- Vyhlášení záměru obce Heřmanovice na prodej pozemku p. č. 4396/1 dle GPStarosta obce Heřmanovice tímto vyhlašuje záměr obce prodat část pozemku p. č. 4396/1 dle GP, předmětem tohoto záměru je vyznačená část o ploše asi 118.37 m2, druh pozemku ostatní plocha. Jde o pozemek v k.ú. Heřmanovice. V Heřmanovicích dne 22. 8. 2023 Více zde: Vyhlaseni_zameru_obce_hermanovice_na_prodej_pozemku_8-2023.pdf
- Obecní úřad Heřmanovice informuje, že SBĚR ELEKTROODPADU proběhne ve středu 16. 8. 2023 od 9,00 hodinSběr proběhne na ploše za bývalým obecním úřadem. Do elektroodpadu patří např.: – chladničky, mrazničky – pouze kompletní – nerozebrané! – televize, monitory, notebooky, velké tiskárny a kopírky – velká zařízení – pračky, sušičky, myčky trouby, sporáky, varné desky, svítidla, elektronické nástroje, hudební zařízení – malá zařízení – vysavače, mikrovlnky, ventilace, žehličky, konvice, fény, holicí strojky, váhy, hodinky, rádia, videokamery, fotoaparáty, hračky, vrtačky, pily, – malá zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení – mobily, navigace, kalkulačky, telefony světelné zdroje – zářivky, výbojky, LED žárovky…
- UPOZORNĚNÍ OBČANŮM
V DOBĚ OD 20. 7. 2023 DO 30. 7. 2023
JE Z PROVOZNÍCH DŮVODŮ
PROVOZ OBECNÍHO ÚŘADU
OMEZEN
- V pondělí 17. 7. 2023 bude p. Janoštíková Zdeňka (účetní) do 12:00.
- Obec Jindřichov – Veřejná výzva na obsazení pracovní pozice
- Oznámení o zahájení správního řízení ve věci udělení výjimky dle § 56 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajinyŽádost Muzea východních Čech v Hradci Králové, IČO 00088382, Eliščino nábřeží 465, 500 01 Hradec Králové (dále také žadatel) ve věci povolení výjimky dle § 56 odst. 1 zákona o ochraně přírody a krajiny ze zákazů daných ustanovením § 49 odst. 1 zákona o ochraně přírody a krajiny, konkrétně ze zákazu sběru, držení, pěstování a dopravování pampelišky bahenní (Taraxacum palustre), zařazené v příloze II. vyhlášky č. 395/1992 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o ochraně přírody a krajiny (dále jen „vyhláška“), v kategorii ohrožených druhů, za účelem vědeckého studia. Oznámení o zahájení správního řízení ve věci udělení výjimky dle § 56 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny zahajeni KE STAŽENÍ ZDE.
- OBEC HEŘMANOVICE společně s místní akční skupinou ROZVOJ KRNOVSKA REGION V POHYBU vás zve na poradenství – Nová zelená úsporám LightPoradenství v obci pro seniory a nízkopříjmové domácnosti. Kdy: 19. 6. 2023 v pondělí 10:00 – 14:00 Kde: Obecní úřad Heřmanovice 136 Poradci: Ing. Michal Heinrich Tel.: 734 229 493 Ing. Anna Vaverová Tel.: 774 513 025 nzul@maskrnovsko.cz Vyberte si z nabídky dotací: – Zateplení fasády – Zateplení stropu – Výměna oken – Solární ohřev vody – Zateplení střechy – Zateplení podlahy – Výměna vchodových dveří
- Odpověď na Žádost o poskytnuti informací dle zákona č.106Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie č. 110060892050 – Horní část obce (nad křižovatkou)Dovolte, abychom Vás informovali o plánovaném přerušení dodávky elektrické energie v katastru Vaší obce dne 6. 6. 2023 od 8:00 do 17:00 v rozsahu uvedeném v příloze této zprávy. Energetický zákon nám ukládá povinnost oznamovat plánovanou odstávku nejméně 15 dní před její realizací, tj. omezením nebo přerušením dodávek elektrické energie. Na základě uvedeného si Vás dovolujeme požádat o součinnost při informování Vašich obyvatel zveřejněním přiloženého oznámení na úřední desce, internetových stránkách a případně i dalším způsobem v místě obvyklým. Přerušení dodávky elektrické energie je nutné z důvodu plánovaných prací na distribuční soustavě, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek elektřiny. Zasílání oznámení o plánovaných odstávkách e-mailem nebo SMS si může sjednat každý zákazník ke svému odběrnému místu jednoduše a zdarma na www.cezdistribuce.cz/sluzba, popř. jsou tyto informace k dispozici také na www.cezdistribuce.cz/odstavky, a to vždy nejpozději 15 dnů před konáním odstávky. Plánovaná odstávka zahrnuje tyto lokality: Heřmanovice (okres Bruntál) č. p. 164, 167, 178, 179, 181, 185, 254, 280, 295, 307, 311, 381, 399, 408, 474, 477, 533 č. ev. 4 Děkujeme Vám za spolupráci a zveřejnění přiložených podkladů Vašim obyvatelům. S pozdravem Mgr. Ondřej Horák Vedoucí odboru Obsluha partnerů ČEZ Distribuce, a. s.
- Odpověď na Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svolrodném přístupu k informacím
- POPLATKY V OBCI HEŘMANOVICÍCH NA ROK 2023Číslo účtu: 6927771/0100 pro všechny poplatky a platby PLATBY OPLATKŮ A SLUŽEB MIMO NÁJMŮ BYTŮ PROSÍME PROVÁDĚJTE OD 01.02.2023 POPLATEK ZA VÝVOZ KOMUNÁLNÍHO ODPADU na rok 2023: Kč 1.000,- Kč/osoba občané s trvalým pobytem v obci po uplatnění úlevy Kč 1.000,- Kč/nemovitost za rok a objekt u majitelů, kteří nemají v obci trvalý pobyt Variabilní symbol pro úhradu bankou či složenkou: 1345 + číslo popisné nebo evidenční SAZBA POPLATKU ZA PSA ČINÍ NA ROK 2023: a)za jednoho psa – 100Kč, b)za druhého a každého dalšího psa téhož držitele – 200Kč, c)za psa, jehož držitelem je osoba starší 65let – 50Kč, d)za druhého a každého dalšího psa téhož držitele, kterým je osoba starší 65 let – 100Kč. Variabilní symbol pro úhradu bankou či složenkou: 1341 + číslo popisné nebo evidenční POPLATEK ZA ODBĚR VODY na rok 2023: Kč 550,-/ osoba/ rok občané s trvalým pobytem v obci včetně DPH Kč 1100,- / nemovitost/ rok majitelé nemovitosti, kteří nemají trvalý pobyt v obci včetně DPH Variabilní symbol pro úhradu bankou či složenkou: 2310 + číslo popisné nebo evidenční Nájemné bytů včetně služeb je možno také hradit převodem či složenkou s variabilním symbole 3612 + číslo popisné a číslo bytu, do poznámky příjmení a jméno nájemce. Platby v hotovosti je možné provádět pouze v úřední hodiny: Pondělí: 8:00 – 11:30, 13:00 – 17:00 Čtvrtek: 8:00 – 11:30, 13:00 – 16:00
- Obecní úřad v Heřmanovicích bude mimořádně otevřen 8. 5. 2023 od 10 do 14 hodin
VÁŽENÍ SPOLUOBČANÉ (samozřejmě i chataři a ostatní návštěvníci naší obce),
OZNAMUJEME VÁM, ŽE V PONDĚLÍ 8. 5. 2023
BUDE OBECNÍ ÚŘAD HEŘMANOVICE
OTEVŘEN PRO VEŘEJNOST V DOBĚ OD 10 DO 14 HODIN
- Česká pošta – informace o dočasné krátkodobé uzavírce provozovny pošty Heřmanovice dne 25. 4. 2023Dovolujeme si Vás informovat o dočasné krátkodobé uzavírce provozovny pošty Heřmanovice. Provozovna bude uzavřena na nezbytně nutnou dobu dne 25.4.2023 z technických důvodů – přerušení dodávky elektřiny od 8:00hod. do 17:00hod. Po dobu jejího uzavření budou poskytované služby zajištěny provozovnou pošty Vrbno pod Pradědem na adrese Jesenická 256/12, 79326 v rámci otevírací doby:
Den v týdnu Standardní HpV Pondělí 10:00 – 12:00 / 13:00 – 18:00 Úterý 08:00 – 12:00/ 13:00 – 16:00 Středa 10:00 – 12:00 / 13:00 – 18:00 Čtvrtek 08:00 – 12:00/ 13:00 – 16:00 Pátek 08:00 – 12:00/ 13:00 – 16:00 Sobota zavřeno - Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie č. 110060876887 dne 25. 4. 2023 od 8:00 do 17:00Plánovaná odstávka zahrnuje tyto lokality: Heřmanovice (okres Bruntál) č. p. 1, 3, 7, 10, 14, 16, 18, 23, 35, 37, 41, 42, 45, 48, 49, 50, 52, 62, 64, 68, 72, 73, 77, 80, 85, 87, 88, 90, 91, 92, 93, 99, 103, 104, 105, 106, 110, 111, 113, 115, 118, 119, 120, 122, 123, 131, 132, 135-139, 145, 147, 152, 154-158, 160, 161, 186, 187, 188, 189, 197, 203-207, 209, 211, 212, 216, 217, 224, 227-233, 236, 239, 241, 248, 255, 256, 258, 259, 263, 267, 270, 271, 278, 281, 283, 286, 290, 297, 302, 303, 304, 309, 319, 320, 325, 329, 330, 331, 335, 336, 344, 345, 347, 348, 350, 352, 358, 364, 367, 368, 370, 372, 374, 375, 380, 383, 384, 385, 387, 390, 394, 395, 400, 403, 405, 407, 415, 416, 419, 421, 422, 424, 426, 430, 431, 437, 440, 441, 444, 445, 446, 448, 454, 457, 458, 459, 460, 462, 463, 468-473, 475, 476, 478-486, 500-522, 524, 526, 527, 530, 532, 534, 535, 536, 538, 539, 540, 542 č. ev. 6, 7, 8, 10, 12, 14, 24 kat. území Heřmanovice (kód 638722): parcelní č. 740/3, 1042/2, 3320 Zlaté Hory (okres Jeseník) č. p. 829 kat. území Zlaté Hory v Jeseníkách (kód 793191): parcelní č. 3167/1, 3174/11 UPOZORNĚNÍ na odstávku elektřiny č. 110060876887 – Lokality Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie č. 110060876887
- OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY – Stanovení přechodné úpravy provozu na silnicích II. a III. tříd ve správním obvodu obce s rozšířenou působností KrnovMĚSTSKÝ ÚŘAD KRNOV ODBOR VÝSTAVBY A ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ HLAVNÍ NÁMĚSTÍ 96/1 794 01 KRNOV Váš dopis zn.: SSMSK/2023/04983/Ti Ze dne: 16.02.2023 Naše čj.: KRNOOVZP-26521/2023 bedn Naše sp. zn.: OVZP-6715/2023-bedn 632.1 S/5 Vyřizuje: Bednářová Lenka Telefon: 554697601 E-mail: lbednarova@mukrnov.cz Datum: 7. 3. 2023 OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY Stanovení přechodné úpravy provozu na silnicích II. a III. tříd Městský úřad Krnov, odbor výstavby a životního prostředí, jako příslušný správní orgán ve věcech provozu na pozemních komunikacích dle § 77 odst. 1 písm. c) a ust. § 124 odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o silničním provozu“) na základě žádosti, kterou dne 16.02.2023 podala Správa silnic Moravskoslezského kraje, IČO 00095711, se sídlem Úprkova 795/1, 702 23 Ostrava, prostřednictvím stř. Bruntál, Zahradní II/19, 792 11 Bruntál, a po projednání s dotčeným orgánem Policie ČR DI Bruntál, podle ust. § 77 odst. 1 písm. c) a odst. 3 a 5 zákona o silničním provozu a § 173 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád
s t a n o v í
přechodnou úpravu provozu na komunikaci: silnice II. a III. třídy ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Krnov v termínu: od nabytí účinnosti tohoto stanovení do 31.12.2023 z důvodu: zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu při činnosti spojené se správou, údržbou, měřením a opravou komunikací v rozsahu úpravy: přechodná úprava provozu dle vybraných schémat uvedených v TP 66 „Zásady pro označování pracovních míst na pozemních komunikacích“ (v obci dle schémat B/1, B/2, B/3, mimo obec dle schémat C/1, C/2, C/4, C/6, C/11, C/12, C/13) Stanoveno_prechodne_upravy_provozu_na_silnicích_II._a_III._trid_sign Stanoveni_prechodne_upravy_provozu_mapka - Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie č. 110060879404 dne 30. 3. 2023 od 8:00 do 16:00 v části obce HeřmanovicePlánovaná odstávka zahrnuje tyto lokality: Heřmanovice (okres Bruntál) – č. p. 435 Holčovice (okres Bruntál) část obce Holčovice – č. p. 60, 131, 136, 157, 160, 162, 167, 172, 179, 193, 198, 207, 209, 212, 220, 221, 231 část obce Komora – č. p. 2, 5-9, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 27, 32, 35, 36, 37, 40-46, 48-59, 61, 62, 63, 66, 68, 69, 70, 74, 75, 76, 77, 230, 248, – č. ev. 1, 3, 9, 12, 13, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 27, 28 kat. území Komora (kód 640883): parcelní č. 92/1, 195/14, 213/26 část obce Spálené – č. p. 4, 5, 15, 16, 20, 22, 24, 26, 28, 32, 33, 35, 36, 38, 39, 44, 47-51, 53, 56, 58, 59, 60, 62, 65, 68, 69, 70, 71, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 81, 84, 86, 87, 89, 93, 95, 98, 101, 102, 105, 106, 110, 111, 112, 113, 115-119, 122-126, 128, 129, 132, 133, 136, 138, 139, 141, 147, 148, 149, 153, 155, 156, 159, 160, 166, 167, 170, 171, 174, 176, 178, 182, 183, 184, 186, 187, 189, 190, 191, 192, 194, 195, 197, 198, 199, 201, 202, 203, 205, 208-212, 214, 216, 217, 218, 220, 225, 227, 228, 231, 232, 234, 235, 237, 238, 239, 240, 243-248, 251-256, 258, 260 – č. ev. 1, 2, 4, 5, 6, 8-13, 15, 18, 21, 22, 26-31, 35, 37, 40, 46, 47, 48, 55, 56, 57, 61, 64, 66 kat. území Spálené (kód 640891): parcelní č. 29/2, 67, 79/2, 603/1, 883 kat. území Holčovice (kód 640867): parcelní č. 195/15 Energetický zákon nám ukládá povinnost oznamovat plánovanou odstávku nejméně 15 dní před její realizací, tj. omezením nebo přerušením dodávek elektrické energie. Na základě uvedeného si Vás dovolujeme požádat o součinnost při informování Vašich obyvatel zveřejněním přiloženého oznámení na úřední desce, internetových stránkách a případně i dalším způsobem v místě obvyklým. Přerušení dodávky elektrické energie je nutné z důvodu plánovaných prací na distribuční soustavě, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek elektřiny. Zasílání oznámení o plánovaných odstávkách e-mailem nebo SMS si může sjednat každý zákazník ke svému odběrnému místu jednoduše a zdarma na www.cezdistribuce.cz/sluzba, popř. jsou tyto informace k dispozici také na www.cezdistribuce.cz/odstavky, a to vždy nejpozději 15 dnů před konáním odstávky. Děkujeme Vám za spolupráci a zveřejnění přiložených podkladů Vašim obyvatelům.
- Obec Heřmanovice informuje o možnosti dovozu obědůObec Heřmanovice ve spolupráci s obcí Holčovice nabízí našim občanům dovoz obědů do Heřmanovic. Cena 1 oběda činí 129 Kč. Pro další jednání, ať už se jedná o organizaci dovozu, úhradu dopravy obecním úřadem apod., potřebujeme zjistit váš zájem o tuto službu. Zájemci ať se hlásí na Obecním úřadě v Heřmanovicích, a to osobně nebo na telefonní čísla obce 554 612 635, 605 852 059, případně na emailovou adresu hermanovice@seznam.cz.
- Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie č. 110060879125 dne 10. 3. 2023 od 7:45 do 15:45 v části obce HeřmanoviceDovolte, abychom Vás informovali o plánovaném přerušení dodávky elektrické energie v katastru Vaší obce dne 10. 3. 2023 od 7:45 do 15:45. Plánovaná odstávka zahrnuje tyto lokality: Heřmanovice (okres Bruntál) č. p. 435 Holčovice (okres Bruntál) část obce Spálené č. p. 69, 73, 75, 78, 79, 81, 84, 86, 87, 89, 93, 95, 197, 198, 202, 243, 254, 258 č. ev. 5, 6, 26-30, 35, 37 kat. území Spálené (kód 640891): parcelní č. 603/1 ČEZ Distribuce, a. s.
- Úřední hodiny a pokladna
Pondělí: 8:00 – 11:30, 13:00 – 17:00
Platby v hotovosti je možné provádět pouze v úřední hodiny.
Čtvrtek: 8:00 – 11:30, 13:00 – 16:00
případně dle telefonické dohody dle kontaktů - Odvoz odpadů v Obci Heřmanovice mimořádně bude ve středu 25. 1. 2023Omlouváme se, vzhledem k mimořádné kalamitní situaci a nasazení veškeré techniky a lidí na odklízení sněhu proběhne svoz odpadů mimořádně ve středu 25. 1. 2023. Děkujeme za pochopení.
- UPOZORNĚNÍ OBČANŮM – HOTOVOSTNÍ PLATBYUPOZORNĚNÍ OBČANŮM, ŽE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ HOTOVOSTNÍ PLATBY DO POKLADNY OBECNÍHO ÚŘADU BUDOU PŘIJÍMÁNY OD 13. ÚNORA 2023.
- ZMĚNA ÚŘEDNÍCH HODIN PRO VEŘEJNOST Z DŮVODU NEMOCI
OZNÁMENÍ OBČANŮM
Z DŮVODU NEMOCI SE MĚNÍ PROVOZNÍ DOBA OBECNÍHO ÚŘADU HEŘMANOVICE DO 13.01.2023 PRO VEŘEJNOST TAKTO: ÚŘEDNÍ HODINY PRO VEŘEJNOST: PONDĚLÍ 8,00 – 11,30 12,30 – 17,00 ČTVRTEK 8,00 – 11,30 12,30 – 17,00 DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ - MÍSTNÍ AKČNÍ SKUPINA ROZVOJ KRNOVSKA VE SPOLUPRÁCI S ENERGETICKÝM KONZULTAČNÍM A INFORMAČNÍM STŘEDISKEM (EKIS). VÁS ZVE K BEZPLATNÉ KONZULTACI K VÝZVĚ NOVÁ ZELENÁ ÚSPORÁM – LIGHTTÉMA: MOŽNOSTI ZISKU DOTACE NA ZATEPLENÍ FASÁDY, STŘECHY, STROPU, PODLAH, VÝMĚNU OKEN, VCHODOVÝCH DVEŘÍ ATD. A VHODNOSTI TĚCHTO OPATŘENÍ PRO VÁŠ OBJEKT URČENO: VLASTNÍKŮM RODINNÝCH DOMŮ A TRVALE OBÝVANÝCH REKREAČNÍCH OBJEKTŮ, KTEŘÍ JSOU OHROŽENI ENERGETICKOU CHUDOBOU (senioři pobírající starobní důchod, osoby pobírající invalidní důchod III. stupně nebo osoby pobírající příspěvek na bydlení) DATUM: 5.1.2023 od 13:00 hodin MÍSTO: Radniční restaurant, Hlavní náměstí Krnov KONTAKTY:Romana Drcmánková 737 772 735, Martina Jalamasová 603 740 650 E-MAIL: team@maskrnovsko.cz TĚŠÍME SE NA VÁS PDF LETÁK: KE STAŽENÍ ZDE
- Pomoc sociálních pracovníků v souvislosti se zvyšujícími se náklady na energieVzhledem k tomu, že lidé nyní dostávají předpisy nových zvýšených záloh za elektřinu a plyn na rok 2023, případně faktury s vysokými nedoplatky, mohou se obrátit na sociální pracovníky Měú Město Albrechtice při řešení této situace. Od 01. 10. 2022 se zvýšily normativní náklady (uznatelné náklady) u příspěvku na bydlení. U jednočlenných a dvoučlenných domácností došlo k výraznému zvýšení (4500,- Kč), u vícečlenných domácnosti došlo také ke zvýšení a to o 2500,- Kč. Rozšiřuje se tak okruh domácností, které mohou na tuto pomoc od státu dosáhnout.
- Výzva obce Heřmanovice – hledáme pro Českou poštu pracovníka-pracovnici na naši poštu.Česká pošta, s.p., hledá pro svou provozovnu v naší obci v budově starého úřadu na adrese Heřmanovice 131 člověka, který bude na poště pracovat, čímž se pro obec zajistí pokračování provozu pobočky České pošty, nástup by byl od 1. 1. 2023, nejdříve zkušební doba na 3 měsíce, potom smlouva do 31.12.2023, dále se prý uvidí. Pokud člověka pro poštu nenajdeme, Česká pošta, a.s. hodlá od 1.1.2023 pobočku zatím dočasně uzavřít. Podmínky, které jsme obdrželi od České pošty:
-
- Potřebujete pouze maturitní vysvědčení, vše ostatní Vás naučíme.
- Pracovní doba 12,5 hod./týden.
- 5 týdnů dovolené.
- Stravenky v hodnotě 90 Kč. při směně delší než 3hod.
- Možnost rekreace ve firemních zařízeních.
- Příspěvky na penzijní připojištění a životní pojištění, nárok po 3 letech.
- Multisport karta.
- Mzda 7650 Kč. + 15% VM.
- Pracovní poměr na dobu určitou.
- Náplň práce – provozní a obchodní činnost pošty.
-
- Ohlášení k datovým schránkám
Vyvěšeno dne: 15. 11. 2022
Vážení spoluobčané, od 1. 1. 2023 na základě změny zákona automaticky získají datovou schránku všichni živnostníci a nepodnikající právnické osoby. Prosíme, pokud patříte do jedné ze jmenované skupiny a dosud datovou schránku nemáte, věnujte této zprávě pozornost. Přístupové údaje obdržíte doporučeným dopisem během měsíce ledna, února nebo března 2023. Datovou schránku si také můžete založit sami již nyní. Více informací naleznete na webových stránkách www.chcidatovku.cz. ZALOŽTE SI IDENTITU OBČANA Nečekejte. Používejte datovku
- ČEZ Distribuce – UPOZORNĚNÍ k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů
- Formuláře ke staženíFormulář k ohlášení (registraci) k místnímu poplatku z pobytu
Formulář k vyúčtování poplatku z pobytu
Formulář k pronájmu pozemku
Formulář ke koupi pozemku Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les – formát PDF. Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les – formát DOC. Přiznání k místnímu poplatku ze psů – formát PDF. Přiznání k místnímu poplatku ze psů – formát DOC. - PLATBY POPLATKŮ PRO ROK 2022 V HOTOVOSTI LZE UHRADIT V POKLADNĚ OBECNÍHO ÚŘADU OD 10. ÚNORA 2022.Poplatky v obci Heřmanovice v roce 2022: Vývoz odpadu: Kč 1000,-/osoba/rok – obyvatelé s trvalým pobytem Kč 1000,- /rok – za nemovitost majitele, který nemá v obci trvalý pobyt Variabilní symbol pro úhradu bankou 1340+č. popisné nebo evidenční Poplatek za odběr vody: Kč 550,-/osoba/rok – obyvatelé s trvalým pobytem Kč 1100,-/rok – za nemovitost majitele, který nemá v obci trvalý pobyt Variabilní symbol pro úhradu bankou 2310+čís.popisné nebo evidenční Poplatek za psa: Za jednoho psa ……………………………………………………………………Kč 100,– Za druhého a každého dalšího psa téhož držitele …………………….Kč 200,- Za psa, jehož držitelem je osoba starší 65 let …………………………..Kč 50,– Za druhého a každého dalšího psa téhož držitele nad 65 let ……Kč 100,– Variabilní symbol pro úhradu bankou 1341+čís.popisné nebo evidenční ——————————————————————————————————-
Číslo účtu pro úhrady bankou: 6927771/0100
- ČEZ Distribuce – UPOZORNĚNÍ k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů
- Starosta obce Heřmanovice vyhlašuje záměr
- Sčítání lidu – pomoc s on-line sčítánímVážení spoluobčané, od 27. 3. 2021 bude probíhat sčítání lidu. Bližší informace jsou zveřejněny na našich webových stránkách a na úřední desce. Nabízíme vám pomoc při vyplňování on-line dotazníku. On-line sčítání bude probíhat od 27. 3. do 11. 5. 2021. Každý z Vás má možnost sečíst se on-line prostřednictvím elektronického formuláře na webu www.scitani.cz nebo v mobilní aplikaci. K dispozici bude v knihovně na Obecním úřadě Miroslav Zeman v těchto termínech: Pondělí 29. 3. 2021 od 13 do 16 hodin a Středa 7. 4. 2021 od 9 do 12 hodin Kdo se nesečte online, má zákonnou povinnost od 17. 4. do 11. 5. 2021 vyplnit a odevzdat listinný formulář. Jeho distribuci zajišťují sčítací komisaři.
- OZNÁMENÍ Českého statistického úřadu ze dne 9. 2. 2021 – SČÍTÁNÍ LIDU
OZNÁMENÍ Českého statistického úřadu ze dne 9. 2. 2021 O KONÁNÍ SČÍTÁNÍ LIDU, DOMŮ A BYTŮ V ROCE 2021 V ČESKÉ REPUBLICE
Zprava ke stažení Aktuální informace o sčítaní lidu 24. 3. 2021:Seznam sčítacích komisařů a kontaktních míst
Část obce Heřmanovice v obci Heřmanovice
Sčítací komisaři
Martin Pospíšil Číslo průkazu: 90-07-03019 Čísla sčítacích obvodů- 79007005 Seznam objektů
- 79007038 Seznam objektů
- 79007017 Seznam objektů
Kontaktní místa
Vrbno pod Pradědem Jesenická 256/12 79326 Vrbno pod Pradědem Kontaktní místo ČP – Detail Sčítání 2021 Více informací na www.scitani.cz - Informace pro občany – Finanční úřad pro Moravskoslezský krajFinanční úřad pro Moravskoslezský kraj Na Jízdárně 3, 709 00 Ostrava Tel.: 596 651 302 Konec zákonné lhůty pro podání přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2020 připadá na 1. dubna 2021. V případě, že bude přiznání k dani z příjmů fyzických osob občanem podáno elektronicky, připadá konec lhůty na 3. května 2021. Občanům, kterým přiznání zpracuje a podá daňový poradce, končí lhůta pro podání tohoto přiznání až 1. července 2021. V těchto lhůtách je daň z příjmů fyzických osob také splatná. Zprava ke stažení
- Informace FÚ MSK pro občany k dani z nemovitostíFinanční úřad pro Moravskoslezský kraj Na Jízdárně 3, 709 00 Ostrava Tel.: 596 651 302 Máte problém či dotaz k přiznání k dani z nemovitých věcí na rok 2021? Nechoďte kvůli tomu na finanční úřad, raději na své územní pracoviště zavolejte, napište nebo si informace vyhledejte na webových stránkách. Vyplněná přiznání, prosím, vkládejte do sběrných boxů. Zprava ke stažení
- Od 26. 10. 2020 do 30. 10. 2020 je OBECNÍ ÚŘAD UZAVŘEN
- OZNÁMENÍ O OMEZENÍ PROVOZNÍ DOBY PRO VEŘEJNOSTVážení spoluobčané, v souladu s usnesením vlády č. 398/2020 Sb. je s účinností od úterý 13.října do 2.11.2020 omezen provoz Obecního úřadu Heřmanovice pro veřejnost. Úřední hodiny platí následovně: Pondělí: 8,00 – 13,00 hodin po předchozí telefonické domluvě (tel.603 874 905) Středa: 8,00 – 13,00 hodin po předchozí telefonické domluvě (tel.603 874 905) Hotovostní platby a další záležitosti je možno vyřídit po telefonické dohodě v úterý a čtvrtek (telef.kontakt: 731 505 123). Mimo tyto stanovené hodiny bude úřad uzavřen. Děkujeme za pochopení Zprava ke stažení
- ČEZ Distribuce – UPOZORNĚNÍ k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů
- Přehled plánovaných odstávek na distribučním území společnosti ČEZ Distribuce, a. s.Seznam plánovaných odstávek v období od 05.08.2020 05.08.2020 (07:45 – 17:30) – plánovaná odstávka č. 110060720138 Heřmanovice – Heřmanovice, okres Bruntál Heřmanovice 20, 25, 30, 34/30, 164, 167, 178, 179, 181, 185, 254, 280, 295, 307, 311, 381 , 399, 408, 453,474, 477, 533, 755, E4 07.08.2020 (07:45 -17:30)- plánovaná odstávka č . 110060720161 Heřmanovice – Heřmanovice, okres Bruntál Heřmanovice 20, 25, 30, 34/30, 164, 167, 178, 179, 181, 185, 254, 280,295, 307, 311, 381,399, 408, 453,474, 477, 533, 755, E4 Dotčené zařízení distribuční soustavy je nutné i v době odstávky považovat za zařízení pod napětím, a proto vás žádáme o dodržení všech zásad bezpečnosti a provedení opatření potřebných k zamezení případných škod na zdraví a majetku. Provozovatelé výroben elektřiny jsou povinni zajistit přerušení dodávky elektřiny z výrobny do vypnutého úseku distribuční soustavy.
- Výroční zpráva Obce Heřmanovice o činnosti v oblasti poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím za rok 2019
- UPOZORNĚNÍS platností od pondělí 20. dubna 2020 jsou obnoveny úřední hodiny pro veřejnost, a to vždy v pondělí a ve středu v době od 8,30 do 12,00 a od 13,30 do 16,30 hodin. Jedná se hlavně o služby podatelny, plateb v hotovosti v pokladně. Projednat případné další záležitosti osobně nejlépe po předchozí telefonické domluvě. Telefonické kontakty: Obecní úřad tel. č. 554 612 635 Jan Tomalský, starosta mob. č. 603 874 905 Marie Poppeová č. 605 852 059. Miroslav Zeman č. 723 264 386 Podání občanů lze činit prostřednictvím pošty, emailu nebo datové schránky: Email: hermanovice@seznam.cz ID datové schránky: gpsj2td Platby lze provádět bankovním převodem na číslo účtu: 6927771/0100 Podrobnosti k platbám jsou zveřejněny na úřední desce v rubrice poplatky. ________________________________________________________________ Některé společenské, naučné či sportovní aktivity v budově obecního úřadu mohou probíhat za bezpečnostních opatření nařízených Vládou ČR.
Jan Tomalský, starosta 15.5.2020
- Obec Heřmanovice sděluje,že akce „Filmový večer s hudební tématikou – slavné osobnosti“, která je v Občasníku č. 7 plánována na sobotu 16. května 2020 v 17 hodin v přízemí v šoltéství, se vzhledem k aktuálnímu stavu v České republice NEKONÁ. Předpokládáme, že akce se bude konat v náhradním termínu. V Heřmanovicích 14. 5. 2020 RNDr. Hynek Sekanina, místostarosta obce
- UPOZORNĚNÍ OBCE HEŘMANOVICES platností od pondělí 20. dubna 2020 jsou obnoveny úřední hodiny pro veřejnost, a to vždy v pondělí a ve středu v době od 8,30 do 12,00 a od 13,30 do 16,30 hodin. Jedná se hlavně o služby podatelny, plateb v hotovosti v pokladně. Projednat případné další záležitosti osobně nejlépe po předchozí telefonické domluvě. Telefonické kontakty: Obecní úřad – telefon 554 612 635 Jan Tomalský, starosta – mobil 603 874 905 Marie Poppeová – mobil 605 852 059 Miroslav Zeman – mobil 723 264 386 Podání občanů lze činit prostřednictvím pošty, emailu nebo datové schránky: Email: hermanovice@seznam.cz ID datové schránky: gpsj2td Platby lze provádět bankovním převodem na číslo účtu: 6927771/0100 Podrobnosti k platbám jsou zveřejněny na úřední desce v rubrice poplatky. ________________________________________________________________ Současně jsou stále zrušeny všechny společenské, naučné či sportovní aktivity v budově obecního úřadu.
Jan Tomalský, starosta 15.4.2020
- Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj – oznámeníVláda přijala opatření, kterým umožnila daňovým subjektům podávat přiznání k příjmovým daním až do 1. července 2020 bez sankcí, je ze situace zřejmé, že tuto možnost nevyužije především početná skupina fyzických osob, kterým po odevzdání daňového přiznání a vyměření daně vznikne vratitelný přeplatek na daních z příjmů. Podatelny finančního úřadu jsou z důvodů mimořádných opatření otevřeny pouze v pondělí a ve středu od 8:00 do 11:00 hodin, s výjimkou územních pracovišť v Orlové, v Bohumíně, v Českém Těšíně, ve Fulneku a ve Frýdlantě nad Ostravicí, které jsou zcela uzavřeny. Občané, kteří jsou zvyklí podávat přiznání v papírové podobě, mohou své přiznání k dani z příjmů fyzických osob vložit do obálky, opatřit poštovní známkou a vhodit do poštovní schránky nebo obálku s přiznáním vložit do některého ze sběrných boxů, umístěných na 14 pracovištích finančního úřadu, a to v pracovních dnech od 8:00 do 17:00 hodin. Na územních pracovištích v Karviné, Ostrava II, v Novém Jičíně a v Bruntále jsou sběrné boxy v pracovních dnech přístupné NON STOP. Sběrné boxy nejsou zřízeny na územních pracovištích v Orlové, v Bohumíně, v Českém Těšíně, ve Frýdlantě nad Ostravicí a ve Fulneku, protože tato pracoviště jsou zcela uzavřena. Sběrné boxy FÚ
- Usnesení vlády č. 109-112
- Usnesení vlády č. 106-108 a Sdělení Ministerstva vnitra o opravě tiskových chyb v usnesení vlády ze dne 18. března 2020 a Sdělení Ministerstva vnitra o opravě tiskové chyby
- Usnesení vlády č. 97-99 a Sdělení Ministerstva vnitra o opravě tiskových chyb v usnesení vlády ze dne 15. března 2020 č. 214
- 1/2020 – ROZHODNUTÍ hejtmana Moravskoslezského kraje, kterým se nařizuje vykonávání péče o děti a mládež
- Uzavření MěÚ Krnov pro veřejnostUPOZORNĚNÍ OBČANŮM V pondělí 16. března 2020 od 8 hodin jsou z bezpečnostních důvodů uzavřeny všechny objekty Městského úřadu Krnov a Městské policie Krnov pro veřejnost. Provoz v následujících dnech bude upřesněn během dnešního dne. V provozu zůstávají veškeré standardní telefonické kontakty na jednotlivá pracoviště MěÚ Krnov. Podání občanů lze činit prostřednictvím pošty, datových schránek nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, případně přes e-podatelnu. Pracovníky služeb (pošta, údržba …) žádáme, aby pro vstup do prostoru radnice kontaktovali podatelnu na tel. čísle 554 697 111. Děkujeme za pochopení Ing. Tomáš Hradil starosta města Krnova
- Finanční správa reaguje na aktuální situaci Tisková zpráva 15. března 2020Finanční správa reaguje na aktuální situaci Tisková zpráva 15. března 2020 https://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/media-a-verejnost/tiskove-zpravy/tz-2020/Financni_sprava_reaguje_na_aktualni_situaci-10454 Ing. Mgr. Zuzana Mašátová, tisková mluvčí, Generální finanční ředitelství Od pondělí 16. 3. 2020 budou pracoviště Finanční správy přístupná pro veřejnost v rozsahu úředních hodin podatelen. Kontakt s veřejností bude probíhat v prostorách určených správcem daně (finančním úřadem, územním pracovištěm). Omezen bude i provoz pokladen. Konkrétní informace podá místně příslušný finanční úřad. Finanční správa doporučuje hradit daně bezhotovostně – přehled příslušných čísel účtů jednotlivých finančních úřadů. Finanční správa ruší výjezdy pracovníků do obcí i původně ohlášené rozšířené úřední hodiny finančních úřadů, které byly plánovány na období 23. 3. – 1. 4. 2020. Tato omezení však budou veřejnosti kompenzována chystanými opatřeními Ministerstva financí. Dočasně bude omezen i provoz pracovišť v tzv. „optimalizovaném režimu 2+2“. Finanční správa proto začne jednat se starosty o možném umístění schránek finančních úřadů, do kterých budou moci poplatníci vhazovat v zalepených obálkách svá podání např. vyplněná daňová přiznání, která tímto budou platně podaná. Finanční správa doporučuje ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace. Podrobnosti k provozu daného pracoviště a telefonní linku nalezne veřejnost na příslušné stránce finančního úřadu. Pro účely poskytování informací k aktuální situaci zřizuje Finanční správa infolinku 224 041 111, která bude v provozu v pracovních dnech. Tato rozhodnutí jsou v souladu s opatřeními, která mají minimalizovat riziko přenosu nemoci mezi občany. „Snažíme se najít takový model, který v aktuální situaci umožní i nadále veřejnosti komunikovat se správcem daně,“ dodává generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová. V Praze dne 15. března 2020 Ing. Mgr. Zuzana Mašátová Tisková mluvčí Generální finanční ředitelství E-mail: Zuzana.Masatova@fs.mfcr.cz Tel.: +420 704 870 150
- MINISTERSTVO VNITRA ČR – Mimořádné opatření – Č. j. MV- 48168-2/0AM-2020 ze dne 13. března 2020
- Usnesení a nařízení vlády ze dne 13. 3 2020 (Nařízení vlady 75, Usnesení vlády 76-81)Usnesení a nařízení vlády ze dne 13. 3 2020 – Nařízení vlady 75, Usnesení vlády 76-81 75. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 453/2009 Sb., kterým se pro účely trestního zákoníku stanoví, co se považuje za nakažlivé lidské nemoci, nakažlivé nemoci zvířat, nakažlivé nemoci rostlin a škůdce užitkových rostlin 76. Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření 77. Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření 78. Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření 79. Usnesení vlády České republiky o zajištění poskytování péče v zařízeních sociálních služeb po dobu trvání nouzového stavu 80. Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření 81. Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření
- Úřední deska – ostatní
- Lidem bude pomáhat obálka v ledniciTato pomoc je určena především pro seniory, zdravotně postižené občany nebo osoby samostatně žijící. Jedná se především o situace, kdy v takové domácnosti zasahují zdravotníci, hasiči nebo policie. Problematickou situaci může vyřešit speciální obálka s osobními informacemi, kterou výše uvedené osoby umístí do lednice, o čemž budou informovat prostřednictvím samolepky/magnetky. Tu nalepí na viditelné místo, například na vstupní dveře z vnitřní strany bytu či na lednici. Občané Heřmanovic mohou plastovou obálku, která obsahuje formulář k vyplnění, samolepku/magnetku, návod a propisovačku, získat zdarma v rámci úředních hodin obecního úřadu a to od 13. 01. 2020. Obálky distribuuje Moravskoslezský kraj v rámci projektu IN.F.Obálka, tedy „INformace jako Forma Ochrany“. „Chceme posílit bezpečí seniorů v našem kraji a zároveň usnadnit práci záchranářům. V plastové obálce bude informace o zdravotním stavu, užívaných lécích, ale také kontakty na blízké. Takže pokud se stane, že bude babička nebo dědeček v bezvědomí, důležité informace budou okamžitě po ruce,“ uvedl náměstek hejtmana kraje pro sociální oblast Jiří Navrátil. O IN.F.Obálkách jsou informovány všechny složky záchranného systému, jejich zástupci pomáhali určit jejich podobu a obsah. „Tento projekt Moravskoslezského kraje samozřejmě vítáme. Nejsou výjimkou situace, kdy naši zdravotníci přijedou k zásahu a o dotyčném nevědí nic. Teď, když uvidíme samolepku IN.F.Obálka, bude stačit sáhnout do lednice. Informace o lécích, které pacient bere, o alergiích, kterými trpí nebo jakékoliv další upozornění, nám pomohou určit nejvhodnější způsob ošetření,“ řekl ředitel Zdravotnické záchranné služby Moravskoslezského kraje Roman Gřegoř. Použití obálek je snadné. „Senioři vyplní podle přiložených pokynů jednoduchý formulář, vloží ho do speciální plastové obálky, kterou dají do ledničky, nejlépe do vnitřní přihrádky dveří. Pak samolepkou označí dveře lednice nebo dveře z vnitřní strany bytu, tak budou záchranáři vědět, že je pro ně IN.F.Obálka v ledničce připravená,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jiří Navrátil s tím, že lednice je univerzální, dobře rozpoznatelné místo pro záchranáře, které se osvědčilo i v jiných regionech. Navíc v případě požárů vydrží informace v obálce v lednici nejdéle neporušené.
Jan Tomalský, starosta
- Platby v hotovosti na rok 2020 (odpady, voda, …) lze uhradit na obecním úřadě od 23. ledna 2020.
- MĚSTO PŘÍBOR – OZNÁMENÍ o konání veřejného licitačního řízení
- Platby v hotovosti na rok 2019 (odpady, voda, nájmy apod.) se přijímají na obecním úřadě od 21.ledna 2019.
- Státní pozemkový úřad – Nabídka nepronajatých pozemkůVíce zde: nabidka_pozemku_k_pronajmu_4_10_2018.pdf
- ČEZ Distribuce, a. s. – UPOZORNĚNÍ k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostůVe smyslu ust. § 25 odst. 3 písm. g) zákona č. 458/2000 Sb., v platném znění, si dovolujeme upozornit vlastníky a uživatele pozemků, přes něž vede nadzemní elektrické vedení distribuční soustavy provozované společností ČEZ Distribuce, a. s., nebo na něž zasahuje ochranné pásmo, na povinnost odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů ohrožujících bezpečné a spolehlivé provozování za řízení distribuční soustavy v majetku společnosti ČEZ Distribuce, a. s.
Ke Stáhnutí v pdf.
- VYHLAŠUJE DOBU ZVÝŠENÉHO NEBEZPEČÍ VZNIKU POŽÁRŮ NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJEČj: MSK 115805/2018 Datum: 9. srpna 2018 Krajský úřad Moravskoslezského kraje podle čl. 4 nařízení Moravskoslezského kraje č. 1/2017 ze dne 11. 4. 2017, kterým se stanoví podmínky k zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů
VYHLAŠUJE DOBU ZVÝŠENÉHO NEBEZPEČÍ VZNIKU POŽÁRŮ NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE
598390473_1_01_vyhlaseni - Obecní úřad v Heřmanovicích upozorňuje na povinnost uzavřít nájemní smlouvu na hrobové místo a uhradit nájemné.(dle zásad a ceníku schváleného Zastupitelstvem obce Heřmanovice dne 25. 4. 2016). Smlouvu lze uzavřít v úřední dny na Obecním úřadě v Heřmanovicích (pondělí – středa) nebo po telefonické dohodě v ostatních pracovních dnech. Telefon OÚ: 554 612 635 Mobil:605 852 059
- Státní pozemkový úřad – Oznámení o zamýšleném převoduVíce zde: vyzva133789.pdf
- Státní pozemkový úřad – Nabídka nepronajatých pozemkůVíce zde: pozemky-hermanovice-11-2016.pdf
- VYHLÁŠENÍ PLATNOSTI obnoveného katastrálního operátu
- Oznámení obci o dokončení obnovy katastrálního operátu a jeho vyložení k veřejnému nahlédnutí
- Státní pozemkový úřad – Nabídka nepronajatých pozemkůVíce zde: nabidka_nepronajatych_pozemu_2016.pdf
- Veřejná nabídka nemovitých věcí SPÚ k náhradním restitucímVíce zde: 29.007.2016_priloha.pdf
- Státní pozemkový úřad – Nabídka nepronajatých pozemkůVíce zde: spz-9-2015.pdf pozemky-hermanovice-9-2015.pdf
- Návrh aktualizace Zásad územního rozvoje Moravskoslezského krajeObec Heřmanovice obdržela od Krajského úřadu Moravskoslezského kraje veřejnou vyhlášku s názvem Návrh aktualizace Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území. Tuto vyhlášku najdete na našem webu zde. Návrh se týká i území obce Heřmanovice, takže stojí zato se s ním seznámit a v souladu s možností, která je ve vyhlášce uvedena, případně podávat k návrhu připomínky. Celé znění aktualizace územního plánu našeho kraje je velmi rozsáhlé a lze je najít na adrese http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/cz/uzemni_planovani/aktualizace-zasad-uzemniho-rozvoje-moravskoslezskeho-kraje-a-zur-msk-52182/ Písemné připomínky k návrhu může podávat každý, nejpozději do 29. 7. 2015.
- Hasiči upozorňují na povinnosti při vypalování, pálení porostů a klestíJaro se blíží mílovými kroky a hasiči upozorňují na povinnosti vyplývající z platné legislativy. V první fázi je třeba rozlišit povinnosti vyplývající ze zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně ve znění pozdějších předpisů (dále i „zákon o PO“) pro fyzické osoby vs. podnikající fyzické a právnické osoby. Fyzické osoby mohou provádět kontrolované spalování hořlavých látek, např. mohou pálit shrabanou trávu na hromadě, která bude ohraničená proti případnému rozšíření, samozřejmě nebude umístěna pod stromy nebo v blízkosti jiných hořlavých látek a u tohoto spalování budou osoby přítomny. Je však zakázáno plošné vypalování porostů. Na fyzické osoby se nevztahuje ohlašovací povinnost pro pálení na územně příslušný hasičský záchranný sbor kraje. Měli bychom se však seznámit se závaznými vyhláškami obcí, které způsob pálení na volném prostranství mnohdy zakazují, nebo alespoň upravují. Pálení odpadů na volném prostranství navíc není jediný způsob, jak se zbavit biologického odpadu. Ten je možné také zkompostovat, odložit ve speciálních kontejnerech nebo ve sběrných dvorech. Právnické osoby a podnikající fyzické osoby (firmy, společnosti) také nesmí dle zákona o požární ochraně provádět plošné vypalovaní porostů. Při spalování hořlavých látek na volném prostranství jsou navíc povinny, se zřetelem na rozsah této činnosti, stanovit opatření proti vzniku a šíření požáru. Spalování hořlavých látek na volném prostranství včetně navrhovaných opatření jsou povinny předem oznámit územně příslušnému hasičskému záchrannému sboru kraje, který může stanovit další podmínky pro tuto činnost, popřípadě může takovou činnost zakázat. Pro ohlášení pálení u právnických a podnikajících fyzických osob pro území okresu Bruntál doporučujeme využít internetové zaregistrování na webové adrese www.hzsmsk.cz, kde na pravé straně naleznete odkaz „PÁLENÍ KLESTÍ“. Pro přihlášení a vyplnění údajů o pálení je potřeba jednoduché registrace. Další možností ohlášení pálení je formou emailu (od@hzsmsk.cz )nebo pevné linky (+420 950 739 810), kde je potřeba uvést: • datum a čas (od kdy do kdy bude pálení probíhat), • uvést přesnou lokalitu pálení (nejlépe uvést GPS souřadnice), • jméno a mobilní telefonní číslo na osobu, která bude u pálení přítomna, a tím i zodpovědná.
UPOZORNĚNÍ Někteří občané a firmy si pro hlášení pálení pletou tísňové telefonní číslo 150 či 112. Důrazně upozorňujeme, že tato čísla jsou určena pro tísňová volání v případě, že se někdo ocitne v tísni a potřebuje rychlou pomoc, nikoliv pro ohlášení pálení.
Pokud právnické a podnikající fyzické osoby vypalují plošně porosty nebo neoznámí spalování hořlavých látek na volném prostranství, případně nestanoví opatření proti vzniku a šíření požáru dopouští se správního deliktu dle zákona o PO, za který hrozí sankce až do výše 500. 000 Kč.Mějme na paměti možné nebezpečí a včas mu předcházejme.
Text: Ing. Antonín Ušela – vrchní inspektor požární ochrany Foto: HZS MSK územního odboru Bruntál